Hoppa till sidans innehåll

Pappersförsäljning


Information om Pappersförsäljning i Skövde HF

Metsä Tissue har identifierat föreningar som en effektiv försäljningskanal för sina produkter, ett samarbete som visat sig lönsamt för de föreningar som lyckats skapa ett engagemang kring denna aktivitet.

SHF agerar i rollen som grossist gentemot Metsä Tissue och respektive spelare/spelarförälder som detaljist. SHF lägger på en marginal på varje bal och möjliggör därmed vinst till föreningen men delar också med sig en del av vinsten i form av provision per såld bal till ungdomslagen.

Vilka måste sälja papper? I SHF har man beslutat att lagen Somby/Juniorer till F9 (2013) ska omfattas av
pappersförsäljningen.

I handbollsskolan är det frivilligt att köpa papper. Provision går till lagkassan som kan användas när barnen blir äldre.
OBS: Omgång 3 2019-2020 så behöver alla lag från handbollsskolan till elitlaget sälja toalettpapper. Detta för att hjälpa föreningen säkra elitlicensen.

Priser och förtjänster

Se aktuella priser på beställningsformuläret när ni gör er beställning.
Serla Toa - 215:-
Serla HH - 180:-
Lambi Toa - 240:-
Lambi HH - 230:-

Minimiantal och Friköp

Vid varje tillfälle är minimiantalet 5st per omgång, dvs 15st totalt per år. Ju fler, desto mer provision till laget.

Friköp är en möjlighet för den som av någon anledning inte vill/kan delta i pappersförsäljningen. Friköpets summa motsvarar ungefär det inkomstbortfall som en utebliven minimiförsäljning utgör.

Friköpet kostar 400 kr vid varje tillfälle och tillfaller endast föreningen. Det är alltså bättre för respektive lag att sälja så många rullar som möjligt så provision på varje såld bal tillfaller laget enligt ovan.

Beställning till företag?

Skövde HF är inte momsregistrerat och kan således inte sälja till företag med redovisad moms. Om man som företag vill stötta föreningen genom att köpa papper utan moms på kvittot är det en möjlighet vi kan bistå med.
Kvitto kan erhållas men alltså inte med någon redovisad moms.

Beställningsrutin: 

1. Beställning sker via onlineformulär fram till det datum som är sista beställningsdatum.

2. Bekräftelse på beställningen kommer direkt på mail till beställaren.

3. Dagen efter att beställningstiden gått ur samlas beställningarna ihop och en preliminär beställningslista laddas upp i pdf-format här: https://www.dropbox.com/sh/sf655f3759u0du4/AAC687lb287nYhL5jwqVYGb1a?dl=0

4. Har man inte beställt blir det automatiskt friköp.

5. Beställning går leverantören

6. Papper hämtas ut på SH Säljlager, Rattvägen 7, den dag som står i kalendern eller i nyhetsutskick.
Har man glömt hämta sitt papper gör man det: mån-fre, kl. 07.00-15.00, lunch 12.00-12.30

7.Dagarna efter utlämningen sammanställs eventuella extrabeställningar som gjorts och dokumenten på dropbox uppdateras med det slutgiltiga antalet per person.

8.Föreningen drar försäljningssumman minus lagets provision från lagets konto veckan efter utlämningen. Föreningen räknar ut med hjälp av medlemsregistret hur många barn som spelar i laget och justerar antalet friköp som skall faktureras. Det är lagets skyldighet att uppdatera antalet spelare i laget i medlemsregistret.

Fördelning av provision

Den provision som erhålls på varje såld bal papper kan tillfalla individen eller laget. Det är upp till laget att beställa hur man vill göra och administrera detta.

 

Beställningsformuläret

Beställning av papper genomförs 3 gånger om året från detta formulär:

Klicka här för att komma till formuläret

Uppdaterad: 21 MAR 2018 13:14 Skribent: Anders Wiik

Postadress:
Skövde HF - Handboll
Skaraborgsgatan 18
54150 Skövde

Besöksadress:
Skaraborgsgatan 18
54150 Skövde

Kontakt:
Tel: 0500487317
E-post: This is a mailto link

Se all info